Saturday, July 10, 2010

HUSNUZH ZHAN (BAIK SANGKA) KEPADA ALLAH TA'ALA

Dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi Maha Penyayang,

Dari Abu Hurairah ra., ia berkata : Rasulullah SAW bersabda : "Allah swt. berfirman : "Aku menurut sangkaan hambaKu kepadaKu, dan Aku bersamanya ketika ia mengingatKu. Jika ia ingat kepadaKu dalam dirinya maka Aku ingat kepadanya dalam diriKu. Jika ia ingat kepadaKu dalam kelompok orang banyak maka Aku mengingatnya dalam kelompok yang lebih baik dari padanya. Jika ia mendekat kepadaKu sejengkal, maka Aku mendekat kepadanya sehasta. Jika ia datang kepadaKu dengan berjalan maka Aku datang kepadanya dengan berlari-lari kecil''. (Hadits ditakhrij oleh Ibnu Majah).


Indahnya susunan Ilahi terhadap diri ini :D Semua yang menyesakkan dh jumpe solutions, as simple as ABC. Percaturan Ilahi. Setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Alhamdulillah ~ Mujahadah perlu diteruskan dgn kekuatan dariNya. Perjuangan baru bermula! Last day in KL,so bye2 blog.. hehehe

Ya ALLAH tuhan yang membolak-balikkan hati, tetapkan hatiku dalam agamaMU

No comments:

Post a Comment