Thursday, December 30, 2010

Sakit tu SERONOK!

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Wahhh..  Terasa lama tak berblog~ hehehe.. memang pon! Busy dengan family pergi cuti-cuti Malaysia kat Melaka. In addition, dh seminggu lebih demam, batuk n asma menyerang. Encik antibodi semakin lemah nampak gayanya. Selalu sangat sakit dua tiga menjak ni. but actually, the major reason, main badminton macam x ingat dunia walhal dah dekat setaun lebih tinggal because of asthma. Maka terkezottt body, esok tu terus demam n tambah dgn asma,batuk n selsema untuk mencukupkan korum~ nyahahah.Nasib baik boleh usrah macam biasa. hehehe Alhamdulillah! Yang paling best, demam2 pun merayap gak! bile tak larat  singgah KLCC, makan ubat n tido sekejap di surau. Esok tu bangun mengigil, jumpa doc, makan ubat, tdo 2 jam and keluar balik merayap. Opah geleng kepala. ish3x. Pada pendapat saya , kalau dibiar, baring2 lagi la lambat badan ni nak heal. makin mengada-ngada nanti. Better keluar dr stay put > anda dilarang meniru aksi ini sekiranya tak biasa buat . hehe

Kelebihan sakit ni, boleh nak manja2 dengan parents! hehe.. albeit i'm famous with being independent, once in a blue moon nak jugak kan? tapi ni bese je. Hikmah disebalik sakit ni sebenarnya mendekatkan kita kepada Allah sebab one on human's trait, bila sakit, bila susah baru nak ingat Allah~  So, despite being sick, saya sangat bersyukur sebab Allah sentiasa ingat kat saya dan saya ingat Dia. Dia "jeles" saya semakin menjauhkan diri dari dia. huuuu.. BANGUN2 yang cantik berseri . Therefore kawan-kawan, jangan sekali-kali sangka bila sakit ni sebab Allah tak sayang kita. Salah tu! Sakit tu juga menjadi kafarah dosa kita. Pahala pun bertambah sebab kita bersabar dengan ujian sakit ni. dan Jangan mengeluh! Cuba fikirkan orang yang lebih sakit dari kita, (put yourself in other people shoes) yang siap kena operate, potong sana sini. Saya selalu mengingatkan diri setiap kali sakit, there's nothing to compare when the death angel come for you. Tahan je! Kalau kita tak mampu tanggung Allah tidak akan beri kita kesakitan begitu.
“Orang yang paling banyak mendapatkan ujian/cubaan (di jalan Allah Ta’ala) adalah para Nabi, kemudian orang-orang yang (kedudukannya) setelah mereka (dalam keimanan) dan orang-orang yang (kedudukannya) setelah mereka (dalam keimanan), (setiap) orang akan diuji sesuai dengan (kuat/lemahnya) agama (iman)nya, kalau agamanya kuat maka ujiannya pun akan (makin) besar, kalau agamanya lemah maka dia akan diuji sesuai dengan (kelemahan) agamanya, dan akan terus-menerus ujian itu (Allah Ta’ala) timpakan kepada seorang hamba sampai (akhirnya) hamba tersebut berjalan di muka bumi dalam keadaan tidak punya dosa (sedikitpun)” (HR. At Tirmidzi no. 2398, Ibnu Majah no. 4023, Ibnu Hibban 7/160, Al Hakim 1/99 dan lain-lain, dishahihkan oleh At Tirmidzi, Ibnu Hibban, Al Hakim, Adz Dzahabi dan Syaikh Al Albani dalam Silsilatul Ahaadits Ash Shahihah, no. 143)
p/s: Terasa cam ade miss something. hmmm.. takpe2.. nnti edit balik . TQ ALLAH FOR MAKING ME FEEL BETTER TODAY ^^
and CONGRATULATION HARIMAU MALAYA! WEEE




Ya ALLAH tuhan yang membolak-balikkan hati, tetapkan hatiku dalam agamaMU

1 comment:

  1. salam mek:)
    semoga cpt sembuh..wah xsabar nk jumpa lg:))
    -k.wani-

    ReplyDelete